Wednesday, December 7, 2011

Window 7 में Automatic Logon इनेबल करने का तरीका | .

अगर आप का कंप्यूटर आप के आलावा कोई दूसरा इस्तेमाल नहीं करता है तो आप अपने कंप्यूटर में Automatic Logon को इनेबल कर सकते है |Automatic Logon का मतलब है जब आप अपने कंप्यूटर को स्टार्ट करने के लिए स्टार्ट बटन को प्रेस करते है तो आप के कंप्यूटर में user name और password नहीं पुछा जाता है,बल्कि आप का कंप्यूटर Automatic स्टार्ट हो जाता है बिना user name और password के|        


Automatic Logon को इनेबल करने के लिए डेस्कटॉप में निचे स्टार्ट बटन को क्लिक करें और Run को खोलें या फिर विंडो+R बटन को क्लिक करें और फिर खुले हुवे विंडो में netplwiz टाइप करें और ओके दबा दें |




ओके दबाने के बाद एक दूसरा विंडो खुलेगा उसमे user Tab को क्लिक करें और फिर “Users must enter a user name and password to use this computer” के सामने बने हुवे बॉक्स में टिक करदें|   


बॉक्स में टिक करने के बाद ओके दबा दें |ओके दबाने के बाद एक और विंडो खुलेगा जिसमे आप को अपना पासवर्ड टाइप करना होगा ,पासवर्ड टाइप करने के बाद ओके दबा दें |



 Subscribe via Google SMS Channel

how to remotely operate a computer or what is team viewer and how it works



click here to download team viewer
Lots of computer software and hardware companies using team viewer to assist  there clients to get rid of problems. Team viewer is a software through which you can remotely operate a computer system by sitting anywhere else on other computer system.You can use team viewer to remotely access your friend's computer system.Is it secure..?? yes it is.. because no one can access your pc till (S)he has your id and password. and password changes everytime you open team viewer.

What is team viewer:-
It is a Remote desktop utility. by using it u can remotely access any computer by sitting on your computer system.both parties connect to a server which sets up a session between both.



How team viewer works:-
  • One person opens up teamviewer and calls person B.  
  • Person A gives the ID and password to person B.  
  • Person B puts this information in teamviewer and hits connect.
  • now person B can access person A computer.


 Requirements to use team viewer:-



Directions to use team viewer :-
  • Open team viewer
  • Inform second party to open it too.
  • Ask them there team viewer id and password (password changes every time you open team viewer) if you want to acces there system or give them your password and id to allow them to access your computer system.
  • type in there id and password. if you want to access there computer system.
  • Click on " Connect To Partner "
  • now you are all set to access second party computer system.